Monday, July 02, 2007

Saker jag tycker om, del 1: Bibliotek


Av någon anledning så är det lättare att skriva om saker jag ogillar än saker jag gillar vilket gärna gör att blogg och dess författare framstår som aningen kverulant. Detta vill jag nu ändra på genom en serie om saker som jag faktiskt gillar. Lite grann som Lena Sundströms bok ”Saker jag inte förstår och människor som jag inte tycker om” fast, eh, tvärtom. (Lena Sundström tycker jag om). Eller som Christian ”din foliehatt i mediebruset” Schremsers ”Folk är idioter”-pris men, eh, på ett positivt sätt.

Därför presenterar jag nu - Saker jag tycker om, del 1:
Bibliotek
Förutom det faktum att vem som helst, fattig eller rik, kan ta del av böcker av vitt skilda karaktärer – kriminalromaner, poesi, faktaböcker, comics osv så finns där också musik och noter, video- och DVD-filmer, för att inte glömma multimedia. Och allt för ingen penning alls. Helt gratis! Det är ju fantastiskt. Därför instiftar jag nu ett pris till världens bästa uppfinning, involverande en byggnad och böcker som kan lånas gratis, i Nobels anda och ger det till – BIBLIOTEKEN!

No comments: